Wednesday, April 20, 2016

Not Jewish Understand!!

Inda payah jadi pakar geopolitics untuk memahami siapa yang mendukung ISIS selama ani
Semua orang pun tau siapa dibelakang ISIS ani. Sedari mula kitani tau bahawa kelompok Yahudi ani, macam mana pintar pun diorang, inda akan pernah suka dengan bangsa selain dari Yahudi sendiri. Dulu aku pernah berdebat sama bini bini Melayu Brunei yang berkelulusan dari United Kingdom. Bukan lagi sembarangan tu, first class degree holder lagi haha.. Mulanya ia kerja arah syarikat tempat ku bertugas masa ani sebelum ia berambus entah kemana. Dipendekkan cerita, aku menyedari perspective pandangannya terhadap hal ehwal sejagat ani sangatlah sempit. Cukup sempit untuk seseorang yang berkelulusan first class dari UK. Dari percakapannya saja aku sudah tau sejauh mana degree nya atu membentuk pandangannya.

Perempuan ani tadi inda tau apa Al-Qaeda. Ia percaya ugama ani, terutama sekali Islam, inda membawa perubahan dan kolot. Kuno la nya orang kitani. Ia jua berpendapat yang Islam ani secara azalinya memang menggalakkan perperangan dan pembunuhan keatas orang bukan Islam. Aku tanyalah ia beberapa soalan soalan cepumas, memandangkan ia ada degree dari UK jadi mustahil jua ia inda tau apa apa kan pasal geopolitics ani.

Kenapa Allah berfirman didalam Al-Quran untuk menjauhi sekian jenis orang Yahudi dan sekian jenis orang Nasrani? Jawapan sidayang ani tadi pasal Allah 'inda suka diorang'. Yalah, inda suka pun, apa sebabnya? Ia inda dapat bagi jawapan tepat maupun rambang atau sipi sipi. Aku suruh ia fikirkan keadaan ummat Islam di Palestine, macam mana diorang hidup dibawah taklukan Yahudi Zionist Israel. Kamu mau tau apa katanya? 'Well, I think the Muslims are jealous of them, you know, because they are successful and Muslims are not'. Adakah patut ia cakap kitani dengki dengan kaum Zionis?? Orang Islam jenis apa ia ni aku pun inda tau. Ia masih melawankan Zionist sedapat mungkin, katanya ia inda percaya yang Yahudi ani semua macam atu. Baru ia, dang.. dimana kau belajar ah? Inda ku terus nafikan dakwaannya atu jua. Benar, dibandingkan Yahudi sama ummat Islam, membagi malu saja orang Islam zaman ani. Liat sendirilah. Tapi apa yang ku maksudkan dengan soalan ku atu secara khususnya berkisar mengenai Yahudi Zionist di Palestine.

Okaylah, oleh sebab ia melawankan Zionist Israel, aku tanya lagi samada ia tau macam mana agama Nasrani ani boleh tertubuh selepas Nabi Isa ibni Maryam Alaihissalam dinaikkan ke langit. Ia inda tau. Inda mengapa, aku tolong jelaskan arah ia yang agama atu tertubuh disebabkan beban rasa bersalah pengikut pengikut Nabi Isa ibni Maryam yang kononnya menyaksikan pensaliban (crucifixion!!) Judas Iscariot yang muhanya telah diserupakan oleh Allah Subhanahu Wata'ala macam Isa ibni Maryam Alaihissalam. Aku pun jelaskan arahnya jua siapa yang kononnya membunuh Jesus Christ. Memang bukan Yahudi tapi adalah tentera Roman atas arahan Pontius Pilate. Tapi siapa yang bertanggungjawab menghasut kerajaan Rome untuk membunuh Jesus? Inda lain inda bukan, Yahudi la jua. I'm not even sorry la, perempuan atu memang budoh walaupun ada degree dari UK. Aku sambung lagi bukti bukti yang disebutkan dalam sejarah dan Al-Quran, yang bila diamati, memang bertemu jua akhirnya, macam kes pembunuhan John the Baptist. Aku tanya samada ia tau siapa John the Baptist ani, yang mana ia jawab 'inda tau'. John the Baptist adalah Nabi Yahya Alaihissalam. Banyak lagi nabi nabi yang diserang dan dibunuh oleh puak Yahudi ani, termasuklah Nabi Zakaria Alaihissalam. Benar aku ni inda alim, tapi ugama ku, mesti aku tau jua. Bukan bertujuan kan menunjuk nunjuk, tapi ia berfungsi sebagai pelajaran sejarah untuk orang macam bini bini atu tadi. Malas ku dedahkan siapa ia sebenarnya.

Memanglah aku terkejut macam mana ia boleh inda tau itu ini. September 11 pun ia percaya dilaksanakan oleh orang Islam. Aku terangkan arahnya, semua ani berpunca dari penghijrahan besar besaran puak yang konon mendakwa diri diorang ani Yahudi ke Palestine pada tahun 1947. Even sebelum Yahudi berhijrah ke Palestine, Theodor Herzl adalaha salah seorang tokoh Zionism yang tersohor dikalangan kaum Yahudi. Atu pun ia inda tau.. hmmm. Aku tambah lagi satu contoh yang melibatkan kematian seorang activist American bernama Rachel Corrie, yang kena sorong pakai bulldozer sampai mati oleh IDF (Israel Defence Force). Rachel Corrie cuba menghalang tentera Zionist dari merobohkan kediaman seorang doctor Arab Palestine. Tapi malangnya ia sendiri yang kena bunuh. Dah la tu, inda lagi pernah kerajaan Zionist Israel mengeluarkan kenyataan maaf secara rasmi ke America dan keluarga Rachel. Paling paling diorang cakap ia cuma satu 'kemalangan' yang sangat dikesalkan. IDF lagi mendakwa yang orang Arab Palestine telah menggunakan Rachel sebagai 'perisai manusia' (human shield), walhal  Rachel inda pernah dipaksa untuk membuat macam atu. Pun ani inda dapat meyakinkan sidayang atu betapa kejamnya regime Zionist Israel.

Ada usulnya Rachel Corrie ni kena acukan AK-47 ke kepalanya kah?
Walau pun macam atu, aku inda dapat salahkan sidayang ani seratus peratus atas kejahilannya lah. Ia ada degree, tapi ia bukan pemikir. Dia hanya seorang pekerja. Ia, macam berjuta lagi manusia dibumi ani, telah memilih untuk menidakkan serta inda mengingaukan segala macam jenis perkara yang berkisar mengenai politic ani. Ia telah memilih untuk jadi jahil dan oleh sebab atu, ia hidup dengan selesa tanpa perlu memikirkan apa apa. Al-maklumlah, anak orang kaya. Ke UK pun kena bayarkan oleh indung (mothership!!). Ia seorang penuntut yang 'straight As' tapi her worldview is unfortunately very warped and distorted. Kalau aku ni racist jua ah, tapi sekurang kurangnya aku dapat membezakan satu bangsa dari satu bangsa yang lain. Ani ia fikir semua orang Arab ni hitam macam negro. Apa punya straight A student. Macam mana ia dapat degree atu pun aku inda tau. Baginya dalam dunia ni cuma ada orang hitam sama putih. Baru ia jahil kan mati nah.
Deathcrush. Rachel Corrie selepas ia mati disorong pakai bulldozer oleh Zionist IDF
Kan berpanjang lebar pasal politic sama ia memang inda guna guna. Awal awal aku fikir ia boleh bagi sudut pandangan yang lebih baik mengenai hal ehwal politic ani since ia graduated dari UK. Rupanya talur tia jua. Ia pulang hairan macam mana aku boleh tau banyak benda macam ani. Duh! Inda pernah dengar apa yang dipanggil sebagai internet kah? Lagi pun aku andang berminat dalam hal ehwal politic. Apa saja bentuk info yang berbentuk ilmiah memang berguna walaupun pada zahirnya memudaratkan. Bagi ku, buruk atau baik sesuatu atu terpulang arah kitanilah. Inda kan atu pun inda dapat difikirkan. Yang cali lagi, ia inda percaya yang US government sama Israel antara pihak yang bertanggungjawab dalam tragedy 9/11. Patutlah ISIS mati mati cuba kan mengakun yang 9/11 atu adalah hasil usaha mujahiddin, bukan kerajaan America sendiri. Dapat kamu liat ia punya connection disini? Siapa yang membiayai, melatih ISIS recruits? Kamu tau siapa. Iatah sebabnya ISIS mengaku bertanggungjawab ke atas 9/11. Tujuannya tetap sama = memburukkan Islam.

No comments:

Post a Comment